czwartek, 10 marca 2011

Myjemy pędzle.

Moi drodzy, kilka osób pytało mnie jak myć pędzle, co powinno się robić, a czego nie. Metody jakie pokaże to takie, jakich ja używam. Być może robię jakiś błąd, ale moje pędzle traktowane tak od półtorej roku są w bardzo dobrym stanie ; )

Pierwsza rzecz o jakiej musimy pamiętać to to, że używane przez nas pędzle narażone są na bakterie i zarazki. Nie tylko te z naszej twarzy, ale też z zewnątrz. Pędzle takie jak pędzel do podkładu należy myć po każdym użyciu! (nie ważne z jakiego materiału jest zrobiony i jakiego rodzaju jest to pędzel).

Pierwszą metodą "na szybko" jest użycie gotowego płynu na bazie alkoholu (takie płyny produkują firmy kosmetyczne np.: MAC, inglot, elf)
Takim płynem możemy myć np pędzle do cieni (czasami tak jest ze chcemy użyć jakiegoś pędzla, a tu się okazuje, że jest brudny) płyn wysycha w kilka minut i pędzle gotowe do użycia ; ) Większych pędzli niż do cieni w ten sposób myć nie polecam. Dlaczego? Moim zdaniem pędzle są zbyt duże i gęste, aby to zrobić dokładnie.
Płynem spsikujemy włosie i wycieramy w chusteczkę lub kawałek materiału. Płaskim pędzlem taki jak ten wykonujemy ruchy poziome (lub pionowe, jak kto woli). Wtedy nie niszczymy pędzla i jego formy.
Pędzle okrągłe wycieramy kolistymi ruchami. Pamiętajcie, aby robić to delikatnie i tak długo, aż będzie czysty.

Druga metoda (która ja bardziej preferuje) polega po prostu na umyciu pędzli. Ja wychodzę z założenia ze to co dobre dla naszych włosów jest tez dobre dla pędzli ; ) 
Wybieramy delikatny szampon (może być dla dzieci, ja podkradam siostrze), nalewamy trochę na rękę i smarujemy pędzlem kółka. Robimy to tak długo, aż będzie czysty.
Nadal robimy to delikatnie! (możemy tak umyć wszystkie pędzle, a zwłaszcza od pudru, podkładu i różu)
Dokładnie, bardzo dokładnie spłukujemy. Pamiętając, aby nie zmoczyć górnej krawędzi skuwki, bo w ten sposób można rozkleić pędzel.
Nakładamy odżywkę (nie musimy tego robić, ja to robię czasami, włosie jest wtedy aksamitne i błyszczące)
Wybieramy odżywkę bez sylikonu!! (on obciąża włoski) następnie dokładnie spłukujemy. Delikatnie wyciskamy pędzel. Kładziemy go na płasko lub włosiem w dół (można jakoś to skonstruować ; >), aby pozostała woda ściekła. Nie można kłaść pędzli na kaloryfer, ani żadne inne źródło ciepła. Pędzle powinny wyschnąć i wrócić do swojej formy, być czyste i w dobrej kondycji.

W taki własnie sposób pielęgnuję pędzle. Ważne, aby pamiętać, że niektóre pędzle wymagają specjalnego traktowania (niektóre firmy) i maja inne metody mycia (ale wtedy z pewnością kupując je się tego dowiecie)

ps: nie mam trzeciej mniejszej reki ; ) po prostu zatrudniłam siostrę do pomocy ; )



1 komentarz:

  1. przydatny post :) napewno skorzystam :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie ;) :>

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :). Na wszystkie odpowiadam tutaj.
Życzę miłej lektury.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...