niedziela, 23 października 2011

Excipial Pigmentcreme

Producent pisze:
Wysokiej jakości krem o właściwościach kryjąco-korygujących przeznaczony do skór trądzikowych. Dzięki zawartości dwutlenku tytanu i pigmentów żelazowych wysusza oraz maskuje widoczne zmiany skórne. Łatwo się rozprowadza na skórze, nie powoduje zaskórników, pozwala skórze oddychać. Kremy dostępne są w dwóch odcieniach: jasnym - Excipial Pigmentcreme (tuba 20 ml), ciemnym - Excipial Pigmentcreme dunkel (tuba 20 ml). Można je mieszać w celu uzyskania pożądanego efektu. 





Pamiętam, że jak byłam młodsza, moja mama chciała mi kupić ten krem, ale jakoś w końcu odeszła od tego i kupiła coś z ziaji.
Ostatnio, gdy przeglądałam stare wydanie joya, natknęłam się na reklamę excipialu. 
Entuzjastycznie odwiedziłam kilka aptek w Katowicach, jednak okazało się, że Excipial w tej postaci jest raczej ciężko dostępny. W końcu jednak udało mi się go kupić.


Odkąd mieszkam na śląsku moja cera wygląda strasznie. Nie wiem, czy to wina powietrza, wody czy może mniej zdrowego trybu życia. Pomyślałam, że jeżeli odciążę skórę i wysuszę wypryski to poprawi się....



Zacznę jednak od początku!
Podoba mi się, że produkt jest dostępny w aptece. Nie wiem czemu, ale zawsze, gdy mogę kupić kosmetyk w aptece, a nie w drogerii mam świadomość, że produkt był odpowiednio przechowywany!
Uważam jednak, że apteki powinny dysponować próbkami. To kosmetyk kolorowy i warto by było sprawdzić kolor przed kupnem.
Kolejna sprawa to cena: 25-30 zł  Trochę tańszy od podkładu, ale nie jest to mało. Biorąc pod uwagę, że opakowanie zawiera 20 ml.



Przejdę do opakowania. Czy słowo "BEZNADZIEJNE" odda wszystko?
Gnie się, jest nietrwałe, jeśli by je pozginać to zrobią się w nim dziurki i produkt będzie się wydostawał. (pamiętacie krem witaminowy jak byliście dziećmi? o tym mówię)
Pomijając jego niepraktyczność to kolorystyka jest bardzo ładna ; )
Jak zwolni mi się jakieś opakowanie, to przełożę zawartość.



Zapach: delikatny, pudrowy, ledwie zauważalny. Konsystencja: gęsty, zwarty, dosyć suchy.
Ciężko go równomiernie rozprowadzić.
Maleńka jego ilość wystarcza, aby pokryć calutka twarz. Trzeba wypracować sobie sposób, w jaki będziemy aplikować go na skórę.
Szybko wysycha, więc z nakładaniem trzeba się spieszyć, bo inaczej zrobimy sobie nieestetyczne placki.
Krycie jest mocne, ale trzeba nauczyć się, jak go używać.



Jak go używać: nie narzucam tego nikomu, jedynie chcę pokazać sposób, który działa.
Na całą twarz nakładam krem nawilżający, bazę. oś co mocno nawilży moja twarz.
Następie rękoma (nie pędzlem!) nakładam cieniutką równomierną warstwę excipialu na cała twarz i uważnie rozcieram.
Nie przejmuję się narazie tym, że niedoskonałości nadal widać, bo:
teraz, punktowo nakładam excipial i wklepuję, aż zamaskuję niedoskonałość.



I faktycznie kryje całkiem nieźle, ale jego trwałość jest beznadziejna. Godzina, może dwie i to z użyciem pudru. Dodatkowym minusem jest to, że wysusza skórę.
Czasami jednak zapominam, że to krem, który ma mi pomoc!



Na wypryski działa nijak.  Szkoda, bo wobec tego pozostaje wyjątkowo kiepskim kremem koloryzującym.
Dodam także, że jasny kolor wygląda na różowy. Nie jest to jakaś tragiczna przeszkoda, bo gdy pokryje się go pudrem, to nie widać tego różowego
odcienia, ale jednak.... powinni wprowadzić odcień chłodny i ciepły.




Podsumowując:
  • nie jest tani,
  • ciężko jest go zaaplikować,
  • ma niepraktyczne opakowanie,
  • nie jest trwały,
  • nie pomaga skórze, nadmiernie wysusza.....
  • a kolor jest dla świnki


Postaram się zużyć do końca, bo nie lubię marnować kosmetyków. Jednak nie jest to coś, czego oczekiwałam.
Co dziwne na wizażu, produkt jest zachwalany (może nie przez każdego, ale 70% dobrych opinii jest na pewno)
Zawiodłam się, może ma on lepsze działanie, przy większych zmianach trądzikowych (na większym obszarze).

14 komentarzy:

  1. męczę sie z trądzikiem kilka lat, ale nie na twarzy, na poczatku myslalam ze widze w tej notce objawienie. ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. spróbuj, bo nigdy nie wiadomo ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mem z tej firmy krem dla bardzo suchej skóry i jest strasznie tłusty jak oliwka.

    Zapraszam do siebie na Rozdanie jak można :)

    http://blizniaczki09.blogspot.com/2011/10/to-juz-czas-na-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi ten lek pomógł, gdy miałam na dekolcie przebarwienia posłoneczne. Pani w aptece doradziła mi excipial bo ponoć pomaga na plamki potrądzikowe (tego nie wiem) więc pomoże też na te posłoneczne. Przyznam, że byłam nim zachwycona bo smarując się nim codziennie przed wyjściem idealnie zakrywał moje przebarwienia a przy tym miałam ten komfort, że może i przy okazji pomoże. I pomógł, po dwóch miesiącach regularnego stosowania przebarwienia były o wiele mniej widoczne (ale nie zniknęły, nie ma cudów). Ale ogólnie czy pomaga na trądzik? Wydaje mi się, że jest nieco za ciężki żeby smarować nim całą twarz (no i ma małą gamę kolorystyczną). Wybacz, że tak wtrąciłam swoje pięć groszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja mam pobojowisko na twarzy i tylko excipial zakrywał mi te straszne rzeczy. Koleżanki, które widziały mnie bez tapety są pod wrażeniem różnicy. Ale niestety wszystko się kończy... od paru lat używam a tu nagle okazuje się, że go wycofują, nie ma w aptekach, hurtowniach, nawet producent (Szwajcarska firma) nie ma go już na swojej stronie. Zatem jeśli któraś z was ma i nie jest zachwycona to ja chętnie przyjmę lub kupię. buttercup6@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem pod wrażeniem nadal ze to pomaga tylu osobom ;c bo mi sie nie sprawdza w ogole.
    staram sie nim smarować nawet "po domu" bo moze wysuszy wypryski, ale tez nic....

    wycofuja?
    ja kupilam go napraede nie tak dawno.... moze poszukaj, postaraj sie zamowić skads, napisz do producenta....

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno tak zrobię za bardzo go lubię żeby tak po prostu odpuścić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ps. samo to, że trafiłam na tą stronę to efekt godzinnych poszukiwań, bo nawet w sklepach internetowych piszą, że 'obecnie produkt niedostępny'

    OdpowiedzUsuń
  9. Oto wyniki researchu: polski dystrybutor zerwał umowę ze szwajcarskim producentem, a ten z kolei odsprzedał ten produkt (recepture itd) Niemcom, ale nie udało mi się ustalić jakiej firmie i czy owa firma będzie to sprzedawać pod tą samą nazwą i gdzie.

    OdpowiedzUsuń
  10. to ja chętnie go od ciebie wezmę?? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też jestem zadowolona z tego kremu, znaczy raczej byłam bo już skończyła mi się tubka i nie mogę go nigdzie kupić :( i tu właśnie do Was się dowiedziałam że go wycofali (szkoda). Co prawda na trądzik nie działał za bardzo, ale świtnie pasował do mojej tłustej skóry, bo był gęsty, cała reszta podkładów jest bardzo lejąca i odrazu moja skóra świeci się strasznie. W zastępstwie kupiłam w Rossmanie "2w1 lekki krem + puder Antybakteryjny" - Under20. Tańszy bo za tubkę 75 ml zapłaciłam ok 13 zł, faktycznie zwalcza trądzik, ale już jest bardziej lejący i się świeci. Dziewczyny jak udało Was się znaleźć coś podobnego to dajcie proszę znać, a jeszcze bardziej bym się ucieszyła gdybyście napisały że znalazłyście ten zamiennik niemiecki :)) Pozdrawiam, Justyna

    OdpowiedzUsuń
  12. zamiennikiem jest "Benevi Color ciemny krem pigmentowy"

    OdpowiedzUsuń
  13. wysusza, bo takie est jego dzialanie. nie powinno sie go stosowac na cala twarz, tylko punktowo na wypryski.

    OdpowiedzUsuń
  14. kiedys go mialam jednak buzia strasznie mi sie swiecila , i zostawilam go niewiem moze kiedys go jeszcze wyprobuje niewiem

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :). Na wszystkie odpowiadam tutaj.
Życzę miłej lektury.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...