niedziela, 13 maja 2012

Niepozorny pan do zadań specjalnych - olejek z drzewa herbacianego.

Każda z Was to przeżyła. Każdej z Was się to przydarzyło. I na pewno mogło popsuć humor :) Jestem też pewna, że nie raz specyfik z drogeryjnej półki nie pomógł.

Czas wrócić do podstaw i uśmiechnąć się do aptek i sklepów zielarskich. Po raz kolejny przekonałam się, że proste "kosmetyki" są lepsze.

(widoczny na zdjęciu banan nie odgrywa żadnej roli w tej notce, ale był całkiem smaczny i pożywny)

Mówimy o olejku z drzewa herbacianego, który ma zwalczyć przykre niespodzianki w postaci pryszczy. Nie wierzyłam dopóki się nie przekonałam na własnej skórze.

O olejku zawsze przebąkiwała babcia, ale ja zawsze puszczałam to mimo uszu. Później mama kupiła mi całkiem niezłą "maść punktową", która była z apteki, była organiczna i na bazie olejku z drzewa herbacianego. Ale to było dawno temu. O tym olejku przypomniała mi czytelniczka mojego bloga (tak myślę : >), a ja pognałam do sklepu zielarskiego.

* Co jest ważne i muszę Was o tym uprzedzić: to nie cud. Pryszcz nie zniknie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.

*Istotne jest to, KIEDY zareagujemy. Im szybciej tym lepiej, bo czas likwidowania problemu będzie krótszy.  Jeśli zaatakujemy pryszcza we wczesnym stadium - 2 dni i po niespodziance. A czasami wystarczy jedna noc ;)

* Zaletą olejku jest to, że wiemy co kładziemy na twarz. Po co używać żeli punktowych o skomplikowanym składzie skoro możemy użyć czegoś prostego?

* Olejek ma właściwości antyseptyczne, szybko radzi sobie ze stanem zapalnym, walczy z rozwojem bakterii. A jednocześnie nie podrażnia naszej skóry i nie wyrządza nam krzywdy.

*Jego intensywny zapach może być problemem. Zwłaszcza jeśli używamy go na twarzy i nałożymy w  pobliżu oczu czy nosa. Jest bardzo odczuwalny i bywa drażniący.

*Jego siłę możemy poczuć ^^ Zdarzyło mi się nałożyć olejek blisko ust, które chwilowo zdrętwiały ; o (może to jest właśnie działanie znieczulające)

Możemy używać go na kilka sposobów:
- nakładamy punktowo na krosty
- albo przemywamy całą twarz rozcieńczonym z wodą olejkiem.
- skuteczne jest dodanie olejku do różnych maseczek

Warto się upewnić, że kupujemy prawdziwy olejek z drzewa herbacianego. A nie jakiś jego zamiennik, substytut, identyczny z naturalnym wyrób ; )
Jestem pewna, że jest ogólnodostępny w aptekach i sklepach zielarskich, a także w tych ze zdrową żywnością.

Na koniec pokażę jeszcze ulotkę. Można tam przeczytać krótko ogólne informacje o olejku. Ale co ciekawe możemy się dowiedzieć o jego zastosowaniu. Jest naprawdę wszechstronny i myślę, że w każdym domu w apteczce powinien być właśnie taki olejek.



Mi pomaga, a Wam? Jakie są Wasze wrażenia i opinie? 

12 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie wypróbować bo ostatnio u mnie pojawiło się bardzo dużo syfków :(

    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jaka jest jego cena?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od 9 do 15 zł
      ja zapłaciłam 15, ale też poszłam do najdroższego sklepu zielarskiego w samym centrum Gdyni (nieumyślnie)

      Usuń
  3. zgadzam się co do jego właściwości, sama właśnie siedzę z maseczką na twarzy, do której dodałam kilka kropli tego olejku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja najbardziej lubię połączenie peeling enzymatyczny z BU i kilka kropel tego olejku - wszystkie pryszcze znikają ;)

      Usuń
  4. Mam właśnie mini próbkę z Body Shopu więc muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. cena cena tego cudenka :D nie wiem czemu wydaje mi się ze ma super zapach (pewnie sie mylę) pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 9-15 zł ;)

      hm... nie wiem czy można go nazwać super. jest mocny i gryzący, mnie po nim czasami aż mdli.

      Usuń
  6. Witaj! mam do Ciebie pytanie odnośnie henny Venita - czy szybko spłukuje się z włosów? planuję zakupić ciemny brąz (jestem szatynką), zastanawiam się tylko czy jest sens? czy nie zmyje się po kilku myciach? pozdrawiam i czekam na odpowiedź :))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :). Na wszystkie odpowiadam tutaj.
Życzę miłej lektury.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...