wtorek, 1 stycznia 2013

Ostatnio przeczytane książki i niedawno obejrzane filmy.

Tak jak obiecałam wstawiam notkę o filmach i książkach. Jakiś czas temu zarzekałam się, że nie będę wstawiała lajfstajlowych postów, że ten blog ma być tylko kosmetyczny. Tak się nie da. Dzieląc się z Wami moją wiedzą, obserwacjami, opiniami pokazuję Wam kawałek mojego życia, zaciera się granica między blogowaniem a życiem ; )

Dostaje wiele pytań o książki i filmy, z racji mojego kierunku studiów czytam/oglądam ich miliony. Jednak nie o takich książkach/ filmach chciałabym pisać. Tamte są oczywiście bardzo ciekawe, pasjonujące ale i ciężkie, trudne do oglądania/czytania. W wolnych chwilach sięgam po lekkie, komercyjne czytadła/filmy. Może to zabawne, ale to sprawia ogromną przyjemność, kiedy możesz czytać książkę od tak, nie skupiając się zbytnio. 
Zaczynamy:

 Trylogia Chemiczne światy, Atrofia Lauren Destefano - całkiem przyjemna powieść o sztucznie generowanych ludziach, przyszłości, o śmierci, miłości, utracie wolności.... Książkę można połknąć w jeden wieczór. Jest to pierwsza część trylogii i z tego co wiem pozostałe są już dostępne w sieci. 


Daj mi, Irina Dienieżkina - trochę dziwny zbiór opowiadań młodej rosjanki. Sama nie wiem co w tych opowiadaniach jest, trochę nieskładne, momentami nudne, to trochę takie rosyjskie skins w wersji do czytania. 


Czarna seria Camilla Lackberg - szwedzkie kryminały (pokochałam po tym, jak przeczytałam millenium) seria opowiada o małym miasteczku, jego mieszkańcach i mrożących krew w żyłach wydarzeniach. Jak to kryminały czyta się je jednym tchem. Przeczytałam wszystkie i chętnie przeczytam coś podobnego (ktoś coś może polecić?)


Chirurg Tess Gerritsen - takie tam czytadło, nie zrobiła na mnie wielkiego znaczenia. To takie trochę csi miami ;)


Nana Emil Zola - zdaję sobie sprawę z tego, że to lektura szkolna, ale musiałam Nanę przeczytać do mojej pracy zaliczeniowej z literatury. Czytałam i rozkoszowałam się jak lekka i zabawna jest ta powieść. Sama postać Nany fenomenalna. 


Do przeczytania w najbliższym czasie:

Dziedzictwo Katherine Webb 


50 twarzy Greya E L James 

Z ostatnio oglądanych filmów:

Excision - świetny, ale specyficzny film. Jestem pod wrażeniem, że aktorka, grająca zazwyczaj takie same, nieskomplikowane role zagrała tak dobrze tą specyficzną postać. 


Gone - chciałam dawno już obejrzeć i tak jakoś zwlekałam, zwlekałam i obejrzałam dopiero teraz. Nic szczególnego, po prostu mozna obejrzeć i tyle, nawet dla samej Amandy Seyfried ;)


Twin Peaks po raz kolejny (który?) oglądam ten film i jeszcze mi się nie znudzil. Polecam i serial i film ; )


Silent Hill 2 - okazał się klapą, po całkiem dobrej 1 części. 


Martyrs - pierwszy raz oglądałam kilka lat temu, niedawno obejrzałam jeszcze raz i zapewne znów do tego filmu wrócę ; )


Kolejna częśc zmierzchu, lepsza niż poprzednia. Po prostu musiałam sobie obejrzeć.


Sinister - Do tego filmu robiłam dwa podejścia. Pierwszy raz oglądałam ze znajomymi i po prostu kazałam im wyłączyć i w końcu obejrzałam sama, a później bałam się w nocy ; ) 


Hobbit -  nie mogłam odpuścić. Mi się podobało i czekam na kolejne części (nie wiem, czemu aż 3 no ale nich będzie) NIe ma 100% zgodności z książką, ale przecież nie musi być. 


Film, który zdecydowanie warto obejrzeć! Zapada w pamięć i aż chce się go obejrzeć jeszcze raz. 




I to tyle ;) Leżę teraz w łóżku z laptopem. Posprzątaliśmy już po imprezie i leniuchujemy. (Ja i Dawid, nie ja i laptop ; p)
PODPIS

22 komentarze:

  1. ja się przymierzam do przeczytania Camilli:) też uwielbiam sagę Millenium <3 Greya czytałam, ale mnie nie zachwycił szczerze powiedziawszy...
    Na Hobbita się przymierzam żeby pójść.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że warto zobaczyć hobbita, chociazby dla super jakosci.

      no wlasnie muszę tego greya ogarnąć bo bardzo rozne opinie krążą.

      Usuń
  2. Widzę, że uwielbiasz grozę, tajemnicę, podziwiam, ja wolę lekkie pozycje :) Pozdrawiam, Blogging Novi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Większość filmów z Twojej listy mam do obejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Żadnej z tych książek nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam Daj mi kilka lat temu, przyjemnie wspominam :). Lubię "nieamerykańskie" książki i filmy :). Miasteczko Twin Peaks to moja miłość <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za mna daj mi chodzilo już od dłuższego czasu ; )
      ja też lubię nieamerykańską twórczość ;)

      Usuń
  6. mam pytanie odnośnie pędzli. zawsze byłam fanką nakładania podkładu palcami no i osławionego Revlona Colorstay do czasu, kiedy mama sprezentowała mi świetny podkład mineralny pod choinkę. no i tu mam problem, nie znam się kompletnie na pędzlach do podkładu, a mój nowy nabytek jest w formie sypkiej. wiesz może jaka jest różnica między tymi 'okrągłymi' a 'ściętymi na prosto'? nie mam pojęcia który kupić.
    + wielki plus za notkę, jestem maniaczką kina i molem książkowym. ;) widziałam większość powyższych filmów, na punkcie Twin Peaks mam fioła, fajnie, że ta pozycja się tu znalazła, a od siebie mogę polecić 'Nietykalnych' jeśli jeszcze nie widziałaś. 'Exscision' to też moje niedawne odkrycie, zaskoczyła mnie cukierkowa Naomi z '90210' w takiej odsłonie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie miałam do czynienia z podkładami mineralnymi. ale wydaje mi się, że flat top powinien być ok ;)

      no wlasnie bylam w szoku ze aktorka, ktora gra takie postaci zagrala tak dobrze inną.

      Usuń
    2. te 2 rodzaje sa polecane do mineralnych wlasnie, ale nigdzie nie jest napisane jaka jest miedzy nimi roznica i badz tu madrym! wszelkie wydatki i tak bede musiala odlozyc, bo zalalam laptopa wczoraj (wlasnie pisze na ekranowej klawiaturze - KOSZMAR). widzialam, ze ktos ci na dole Kinga polecal, jestem fanka jego ksiazek, w swieta pochlonelam wrecz 'Lowce Snow'. literatura nie dla kazdego, ale 'Sklepik z marzeniami' moge polecic kazdemu. zakonczenie,jak na Kinga przystalo, troche skopane, ale ksiazka ma swietny 'malomiasteczkowy' klimat. ;)

      Usuń
  7. Polecam z Czarnej Serii H.Nesser'a ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wrzuciłam na listę: do przeczytania ;D

      Usuń
  8. Też czytałam chirurga tej całej Tess, jest spoko, ale "Klub Mefista" tej samej autorki lepszy ;p I w ogóle jest serial na podstawie jej książek - Rizzoli & Isles, ale jakoś obejrzałam 3 odcinki i mnie irytują postaci - zupełnie inaczej wyobrażam sobie Rizzoli ;p Za Excision się zabrałam, ale jakoś nie mogę, ta pierwsza scena mnie przeraziła brrr. Sinister chcę obejrzeć, ale też jakoś nie mogę się zabrać. Za to jak poleciliście mi z Hubertem the perks of being.... to obejrzałam od razu i jestem zachwycona. Ezra grający geja - co za suuuuuuuper postać. I Emma spoko ;D

    Oparka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. excision nie jest takie straszne! w ogole nie jest, zamknij oczy na tej pierwszej scenie i pociśnij resztę!

      perks super. mówiliśmy;D

      Usuń
  9. a może Simon Becket, jeśli chodzi o thrillery? Przeczytałam Zapisane w kościach, teraz na przeczytanie czeka Chemia śmierci :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam książki S.Kinga , bardzo duże wrażenie na mnie zrobił ostatnio "cmętaż zwieżąt" , miałam po jej przeczytaniu śmierć wśród bliskich i realnie w natłoku myśli, myślałam nad tym by zrobić to co w książce zrobił główny bohater by odzyskać bliskich , trochę "zryło" mi psychikę ale pewnie to po tych przykrych wydarzeniach :( Polecam Ci ją bardzo !
    A w ostatnie dwa dni pochłonęłam I tom trylogii "igrzyska śmierci" i szczerze powiem, że dla mnie bomba ! :)
    Pozdrawiam i obserwuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do mnie king jakos nie trafia. przeczytałam Carrie i podobała mi się. ale przez resztę nie mogę przebrnąc.

      Usuń
  11. jak można bać się po sinister i lubić hobbita? to pierwsze to bajeczka dla dzieci a drugie nieudolnie podzielone na 3 części i jednocześnie zepsucie niesamowitej całości, jaką była książka. yhh..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chciałam odpisać coś konkretnego, ale stwierdziłam, że sobie podaruję ; )

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :). Na wszystkie odpowiadam tutaj.
Życzę miłej lektury.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...