wtorek, 23 kwietnia 2013

Problem

Uderzam do Was, bo już sama nie wiem co robić.
Po każdej kąpieli/prysznicu, czy to krótki czy długi, czy ciepły czy zimny, w towarzystwie detergentów lub bez PIECZE MNIE SKÓRA. Piecze, swędzi i posmarowanie oliwka lub kremem nie pomaga. Najchętniej bym się nie myła ; ) ale no wiecie byłby to problem ;D

Myślałam, że to kwestia żelu pod prysznic...ale to nie to. Czegokolwiek używam - swędzi. Nie pomaga oliwka pod prysznicem, nie pomaga sama woda. Nie pomagają kosmetyki dla niemowląt, kobiet w ciąży i tak dalej (kiedyś pomagał babydream balsam do kąpieli, ale już nie...)

A do tego skórę mam gładką, nawilżoną, miękką... CO ROBIĆ? Codzienny koszmar mnie męczy ;C drapię się jak wariatka i chce mi się płakać.


PODPIS

29 komentarzy:

  1. to na tle nerwowowym,za dużo czasu rzed kompem siedzisz i wypisujesz herezje na blogach

    OdpowiedzUsuń
  2. pewnie Cię nie zaskoczę ale moim zdaniem najlepiej udaj się do dermatologa bądż lekarza pierwszego kontaktu, bo nie wiadomo co to może być. lepiej dmuchać na zimne :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też o tym pomyślałam. może coś Cię po prostu złapało...świeżb?

      Usuń
    2. Świąd nasilający się w nocy, po kąpieli na skutek rozgrzania i uczynnienia świerzbowców. Zwykle na pośladkach, w okolicy nadgarstków i na bocznych powierzchniach palców, w naturalnych fałdach skóry, w okolicach pępka, brodawek sutkowych u kobiet, narządów płciowych, gdzie widoczne są norki świerzbowcowe. W okolicach zmian widoczne przeczosy - linijne nadżerki naskórka spowodowane intensywnym drapaniem. Nie zajmuje okolicy międzyłopatkowej oraz twarzy, z wyjątkiem świerzbu norweskiego. U dzieci często lokalizuje się na dłoniach i podeszwach stóp.

      Usuń
    3. Nie, to nie objawia się żadną wysypką czy zaczerwienieniem. I występuje tylko po kontakcie z wodą (ale nie polanie woda tylko no wiecie, umycie się) To są głównie łydki i dlatego wykluczam świerzb.
      raczej stawiam na Katowicką wodę i stąd moje pytatnie o pomoc, bo nie wiem co zrobić? myć się w mineralnej -.-?

      do dermatologa chodzę co jakiś czas regularnie ;c

      Usuń
    4. ah i to jest takie swędzenie jakbym miała przesuszoną skórę. a nie mam.

      Usuń
    5. Mam to samo!
      A mieszkam w tym samym miejscu od 16 lat a problem zaczął się jakiś miesiąc temu :/
      łydki i uda mnie strasznie swędzą mimo nawilżania ich :(

      Ani żadnej wysypki, ani przesuszonej skóry, nie wiem co to może być ...

      Usuń
    6. miałam podobnie, samo przeszło po... kilku latach :( pamietam że nic na to nie pomagało, nicnicnic, codziennie do późna zasypiając drapałam się do nogach klapką od telefonu heh, ale ostatnio problem powrócił, pomogły ciepłe kąpiele z dodatkiem 2óch łyżek oleju z pestek winogron[tylko!, bez żadnych płynów, tylko szorstka gąbką po 15-20 min moczenia się:)], po kilku dniach skóra była jak nowa, i tak robie co kilka dni-3 dni kąpiel tylko w oleju [nie ma obawy, że będziesz śmierdzieć czy coś;) olej rozpuszcza brud, wchodzi w pory etc, później dobrze się wyszorować gąbką] i po 3 dniach kąpiel w płynie dla dzieci, skóra jest cuuuuudna:) polecam gorąco! :)

      Usuń
  3. Mój chłopak ma to samo, u niego to od wody. Aż wyskakują mu czerwone placki na skórze. Nasze miejskie, uzdatniane wody nistety nie należą do najprzyjaźniejszych, co wrażliwsi to odczuwają.. Ale tak czy siak wybrałabym się na Twoim miejscu do dermatologa, bo w sumie na 100% nikt Ci tak na podstawie domysłów nie pomoże :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej wodzie niestety, nie ma wyjścia i musi się po prostu z tym przemęczyć za każdym razem

      Usuń
  4. Woda? Jakaś wiosenna alergia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coraz bardziej myślę że to woda....

      Usuń
  5. ja tak mam kiedy jadę w góry. Tamtejsza woda po prostu rani moją skórą, buzia staje się czerwona, piecze, robi się sucha w ciągu kilku godzin. Kiedy wracam do domu, potrzebuję dwóch dni, aby wrócić do "normy". Także nie zdziwię się, jeśli nagle coś sie zmieniło również w "Twojej" wodzie, i w tym tkwiłby diabeł. Ciekawe, może są jakieś preparaty do przywracania dobrego pH wodzie w wannie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam tylko prysznic, musiałabym założyć chyba jakiś filtr...

      Usuń
  6. Sądzę, że jest to kwestia wody, a raczej tego co w niej siedzi. Moja kuzynka miała podobny problem i lekarz polecił jej przemywanie skóry wodą mineralną. Kłopotliwe ale skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przemywanie tzn po umyciu się normalnym przemyć mineralną czy w ogóle myć się w mineralnej ?;D

      Usuń
  7. miałam kiedyś to samo - okazało się że jestem uczulona na środek w którym są prane ubrania/ręczniki/prześcieradła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eh u mnie to na pewno nie to, a chcialabym, bo łątwiej zmienić środek do prania niż wodę w kranie.

      Usuń
  8. problem leży w wodzie. miałam to samo z twarzą, skóra mnie piekła, była zaczerwieniona i swędząca (nie mogłam przestać się drapać) okazało się że po przeprowadzce do innego miasta i dłuższym stosowaniu tejże wody bierzącej na twarz uczuliło mnie coś. do mycia twarzy stosuje mokre chusteczki i wode mineralną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wlasnie jak tak myslę, to zaczęło się od przeprowadzki do Katowic....

      Usuń
  9. Katowicka woda = fuj! Tyle chloru tam czuć... Nie raz miałam przesuszoną skórę, problemy z drogami rodnymi i włosami właśnie przez nią. A o dobrej herbacie/kawie też mogłam zapomnieć :/ Aczkolwiek swędzieć, to mnie skóra nie swędziała. Cieszę się, że już tam nie mieszkam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tęsknie za gdyńską wodą ;C mamy w domu w Katowicach filtry do picia, ale nie wiem jak poradzić sobie z myciem.

      Usuń
  10. spróbuj się umyc emolientami np. emolium a ppo kąpieli posmarować sie ich kremem, mi to pomaga ale sprawdz czy w aptekach nie mają jakis próbek tego albo po prostu promocji bo produkt ten nie nalezy do zbyt tanich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o w końcu konkrety! dziękuję kochana. coś mi się przypomina, że moja siostra jak była młodsza to musiałą się myć i smarować tymi rzeczami.

      Usuń
  11. mój mjen ma podobnie - przyczyną jest zbyt ciepła woda i zbyt długie wysiadywanie w wannie tj. może brać tylko krótkie prysznice w letniej wodzie. no i też swędzi go od płynu do płukania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eh, nic z tego mnie nei dotyczy. podpytałam Dawida i on mówi, że ta woda, choć cudowna nie jest, to jemu nie przeszkadza.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :). Na wszystkie odpowiadam tutaj.
Życzę miłej lektury.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...